Na czym polegają Metody Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz?
Rozpoczęcie nauki w szkole dla każdego dziecka jest ważnym, a przy tym stresującym przeżyciem. Nauka pisania oraz czytania wielu pociechom wydaje się ciekawa, jednak warto pamiętać, aby przyszłych uczniów odpowiednio do niej przygotować. Pomóc może w tym Metoda Dobrego Startu opracowana przez profesor Martę Bogdanowicz. Na czym ona polega? Dla jakich dzieci jest odpowiednia?
Metoda Dobrego Startu — czym jest?
Metoda Dobrego Startu została opracowana na podstawie metody Le Bon Depart. Nasz odpowiednik stworzyła wcześniej wspomniana profesor Magda Bogdanowicz podczas jej pracy z dziećmi. Najważniejszym celem autorki było wsparcie rozwoju psychomotorycznego najmłodszych.
Stałymi aspektami Metody Dobrego startu są: słuchowy, wzrokowy oraz motoryczny. Pierwszy odnosi się do wierszy czy piosenek, drugi — to różnego rodzaju znaki graficzne w tym litery czy wzory, natomiast trzeci dotyczy ćwiczeń ruchowych wykonywanych np. w rytm muzyki lub śpiewania piosenek i rysowania figur geometrycznych w tym samym czasie.
Gdzie powinno się stosować Metodę Dobrego Startu?
Opisywaną metodę wykorzystuje się przede wszystkim w placówkach, których zadaniem jest przygotowanie dzieci do dalszej edukacji, czyli w przedszkolach. Oprócz tego korzystać z niej może np. nowoczesny żłobek zapewniający dzieciom odpowiednie zajęcia rozwojowe. Metodę Dobrego Startu stosuje się też w klasach I-III szkoły podstawowej.
W zależności od wieku dzieci wykorzystywane są nieco inne ćwiczenia tak, aby odpowiadały one możliwościom dzieci. Co więcej, opisywane rozwiązanie jest używane zarówno podczas pracy z najmłodszymi rozwijającymi się w sposób prawidłowy, jak i w klasach integracyjnych. O skuteczności metody świadczy fakt, że pedagodzy wykorzystują ją z powodzeniem od wielu lat.